pondělí 19. září 2011

První příspěvek a moje odpověď na otázku proč

Proč začínám tento blog?
Celý život bojuju s penězi, tedy spíš s jejich nedostatkem a stále nejsem vítězem. Vyzkoušela jsem řadu věcí, které mi měly přinést úspěch, často se z nich vyklubaly jen draho zaplacené životní lekce. Někdy se ukázalo, že na tu věc nemám, že mi nevyhovuje dělat potřebné činnosti (třeba obcházet lidi s nabídkou jakýchkoliv produktů) nebo jsem ztroskotala na vlastní nedůslednosti.
Vzdát se ale nechci. Mým snem je přestat si dělat starosti o peníze. (A nemyslím tím stařeckou demenci, kdy si člověk opravdu asi s penězi starosti nedělá.) Takže abych byla přesná, chci dosáhnout FINANČNÍ SVOBODY. Finanční svoboda pro mě znamená, že mám několik zdrojů peněz, které jsou nezávislé na tom, jak se líbím svému šéfovi, jak si stojí moje firma nebo jak tvrdě musím pro někoho pracovat. Tyto zdroje by mi měly přinést tolik peněz, abych si mohla dovolit životní styl o něco lepší, než mám teď. Moje současná situace je někde v rámci nižšího průměru. Mám práci, zajímavou, ale nepříliš dobře placenou. Mám, kde bydlet, moje rodina má co jíst, studium dětí je náročné, ale zvládnutelné.
Zdálo by se, že se mám dobře, tak co bych víc chtěla? Stačí, abych já nebo můj partner přišli o práci a jsme v háji. Finanční rezerva minimální, nezaměstnanost vysoká.
To všechno mě děsí a způsobuje úzkost. Už jsem to zažila. Vyhazov z práce. I když člověk pracuje sebelíp, zaměstnání je vždycky závislost na někom jiném. Firma může reorganizovat, skončit, prodat svůj provoz, zkrachovat, šéf mě může nejdřív milovat za moje výkony, pak stupňuje svoje požadavky, nakonec mě vyhodí, protože už mu nestačím, a pak přijme někoho jiného. Nebo se změní můj zdravotní stav a už svoji práci nebudu moct vykonávat. Co když otěhotním? Nebo si zlomím nohu?
Při všech těchto rizicích prostě nedokážu považovat zaměstnání za jistotu.

Podnikání jsem vyzkoušela a příliš se mi nedařilo. Z více důvodů.
Nemám balík peněz, abych něco velkého ufinancovala, půjčit si se bojím.
Chybí mi dravost, raději s lidmi spolupracuji, než abych se někam drala a radovala se z porážky svých konkurentů. Naopak, chtěla bych, aby i lidé  mého okolí byli úspěšní.
A další důvod: často se utápím v detailech, což stojí čas. Hodně o věcech přemýšlím, a než si něco rozmyslím a rozhodnu se k činnosti, tak ti ostatní mě dávno předeženou.

  Na peníze často myslím, leccos pro ně dělám, připadá mi logické o nich i psát.

Žádné komentáře:

Okomentovat