pátek 23. září 2011

Proboha, co je to arbull?

Na podivné slov arbull jsem narazila nedávno a netušila jsem, co znamená. Připomíná slovo redbull, tedy červený býk, známá značka energetického nápoje. Je to takové energické, úderné slovo, skoro jako když praštíte pěstí do stolu. Ale co to vlastně je?
Co udělá člověk, který je celý den na počítači a na internetu, když něco neví? Zeptá se  jsem pana Googla. Tajemství bylo odhaleno. Je to armyshop. Většina věcí je zde v khaki zelené barvě, případně v šedé, hnědé nebo pískové. Co taky čekat od věcí v armádním stylu. Moc mi tenhle styl nesedí a už jsem chtěla odejít, když mě napadlo, že to je sice obchod spíš pro kluky, ale za pár týdnů budu potřebovat vánoční dárky , několik kluků různého věku ve svém okolí mám a dárky se mi pro ně vybírají mnohem hůř, než pro holky. Tak jsem se ještě trochu porozhlédla.
Třeba svítilna neboli baterka. Taková pořádná baterka se dá bezvadně využít k vysílání signálů kamarádovi v sousedním paneláku. Dá se tak natrénovat třeba morseovka.
Vak na vodu s upíjecí hadičkou o obsahu 2,5 litru. Tedy spotřeba vody (čaje, minerálky) na celodenní výlet. Dá se připevnit k batohu.
Kamuflážní barvy na obličej.
Kompas. Umí vůbec dnešní kluci používat kompas a orientovat se s jeho pomocí na mapě?
Mačeta. Tu by uvítal leckterý rošťák, jen pochybuju, že rodiče školáků budou spěchat s koupí tak nebezpečného dárku. Možná pro kluka odrostlejšího, třiceti nebo čtyřicetiletého.
Nášivky s armádnimi motivy. Maminky chlapců vědí, jak moc jejich oblečení trpí. Občas se některá dirka nebo flíček dá zamaskovat šikovnou nášivkou, v tomto případě by dokonce mohlo hodnotu oblečení v očích kluka zvednout.    
Rukavice. Kupodivu mě docela zaujaly, i když je sama nosím málo. Arbull nabízí rukavice vysloveně mužského vzhledu, nic zženštilého.
Šála nebo šátek na krk. Pro mužské, takže šedá, hnědá, zelená nebo maskáčová.
Trička. Se zajímavými potisky i jednobarevné. Triček není nikdy dost, takže i to je dobrý námět pod vánoční stromeček.
A co třeba píšťalka. Ne tak ledajaká, obsahuje i LED světlo, teploměr, lupu, zrcátko a kompas. A to vše v rozměrech 10 cm na délku a 2,5 cm v průměru. Kluci mého dětství by pro takovou věc vraždili.
Když jsem brouzdala obchodem, připomnělo mi to dětské tábory, na které jsem kdysi jezdila. Svůj první tábor v sedmi letech jsem sice probrečela, ale ty pozdější už jsem si užívala. Podmínky byly možná trochu primitivnější než jsou dnešní děti zvyklé. Pamatuju se, že jsem mívali služby v kuchyni, myli jsme nádobí, loupali brambory a podobné práce. Nic extra zábavného jsem v tom neviděla a musím říct, že dodneška jsem v domácích pracích zálibu nenašla. Vycházky do lesa jsem měla radši. A milovala jsem stezku odvahy. Většinou jsem se nebála, les v noci se mi líbil a tahle záliba v nočních vycházkách mi zůstala. No vida, kam až mě přivedlo to zvláštní slůvko arbull.  

Žádné komentáře:

Okomentovat