čtvrtek 22. září 2011

Papír nebo elektronika

Snad každý počítačově gramotný člověk, který hledá způsob, jak zorganizovat sám sebe, váhá a přemýšlí, zda využít papírového nebo elektronického řešení.
Papír, to je hlavně kalendář, k tomu papírky na poznámky a seznamy úkolů. Existují i promyšlená řešení, kdy si ke kalendáři můžete dokoupit různé druhy formulářů – pro životní role, seznamy projektů, seznamy úkolů a další. Když k tomu připočtete i luxusní vzhled v kožených deskách, může se podobný systém vyšplhat na cenu několik tisíc korun. Bez záruky, že vám to bude skutečně fungovat.
Když zvolíme nějaké opravdu jednoduché řešení, např. kalendář, do něj vložené papíry, bude to jednoduché a levné. Snadno se to přenáší, zápis je rychlý, všechno je přehledné. Pokud to někomu vyhovuje, je to fajn a rohodně bych nedoporučila hledat něco složitějšího.
Elektronická řešení jsou moderní a je jich spousta. Programy na počítači nebo na internetu – placené i zadarmo, aplikace pro chytrý telefon, výběr je veliký. Výhodami elektronického systému je snazší orientace I ve velkém počtu položek, dají se snadno přesouvat, delegovat, hodí se pro týmové projekty. Nevýhody? Závislost na technickém zařízení – počítač s sebou přece jen nemáme pořád. Nutnost synchronizace, když používáme víc podobných zařízení (např. dva různé počítače, jeden doma, jeden v práci). Pro milovníky podobných elektronických udělátek je tu taky nebezpečí, že objevování možností nové hračky jim zabere víc času, než kolik by mohli ušetřit jeho efektivním používáním.
Jsem zastáncem jednoduchosti. Dlouho jsem hledala svůj systém, vyzkoušela jsem několik různých řešení, stále jsem nemohla najít. Dokud jsem nepochopila, že problém je jinde. Nabírala jsem si toho moc. Příliš mnoho úkolů, projektů, závazků, nápadů. Někdy je lepší zapojit zdravý rozum a nechtít od sebe nesplnitelné, než pracně hledat systém, který bude umět zázraky.

Žádné komentáře:

Okomentovat