čtvrtek 22. září 2011

On-line půjčka

Procházela jsem často poptávaná slova v jednom reklamním systému a zaujalo, jak vysoko se v žebříčku objevilo sousloví on-line půjčka.  Vypadá to, že s nabídkami půjček se roztrhl pytel. Ani se tomu moc nedivím, půjčovat peníze je nejspíš jednodušší bussiness než něco vyrábět, skladovat, hledat odbyt, řešit reklamace. Z hlediska těch půjčujících je to logické a pochopitelné.
Ale co z hlediska těch, kdo si chtějí půjčit? Představte si, že si chcete koupit televizi, ale nemáte na ni, takže sáhnete po půjčce. A zaplatíte ve výsledku třeba o  20% víc. To znamená, že vás to místo deseti tisíc stojí dvanáct tisíc. Chápu to u pračky nebo ledničky, tam bych udělala totéž, protože to jsou prostě spotřebiče, které skutečně potřebujeme. Chápu to u auta, když ho potřebuju na cestu do práce nebo k podnikání. Příliš to nechápu u dovolených nebo právě u té televize. Víte, jak osvěžující je žít bez televize? To důležité si najdu na internetu a ještě mi zbývá spousta času na to dělat, co mě baví. Třeba psát takovéto textíky.  Tak mě napadá ještě jedna věc, na kterou bych si snad půjčila a to je počítač. Den, kdy nezapnu počítač, je u mě opravdu vzácností. Baví mě brouzdat po internetu a sledovat, co internet nabízí. Poprvé jsem se s internetem setkala někdy v roce 1996 nebo 1997. To tehdy byla vzácnost a pro spoustu lidí i zbytečnost. Mě připadalo úžasné, že je možné dostat informace tak rychle z jednoho místa na druhé. Email mi přišel jako skvělý vynález. Ve srovnání s klasickou poštou to je fantastický pokrok. Koho dnes ještě napadne poslat papírový dopis nebo pohlednici?

Žádné komentáře:

Okomentovat