Linbuilding znamená získávat pro svůj web odkazy z jiných webů. Zvyšuje návštěvnost dvěma způsoby:
1. Přímo přivádí návštěvníky z těch jiných stránek, kde je odkaz umístěný.
2. Z pohledu vyhledávačů zvyšuje “kvalitu” webu, tím se ten web lépe umísťuje v přirozených výsledcích vyhledávání na seznamu nebo na googlu.
Jak na to:
Registrace do katalogů, pr články, výměna odkazů s tematicky příbuznými weby.
Registrace do katalogů – nejjednodušší, mělo by se to udělat hned, jakmile máte web hotový. Samozřejmostí jsou ty největší: seznam.cz, google.com, ale vyplatí se i některé další.
Na internetu najdete spoustu n abídek, kdy vám za pár stovek zaregistrují web do stovek katalogů. Problém je v tom, že není katalog jako katalog a registrace do stovky úplně nových a neznámých katalogů může mít zcela minimální vliv na návštěvnost.
Velmi cenné jsou katalogy odkazů ve vašem oboru, zejména když jsou ručně spravované a jsou součástí nějakého oborového webu. Tam najdete ty správné lidi, kteří se budou zajímat o váš web.
Doporučuju udělat registraci ručně, využít např. webu ww.seznamkatalogu.cz. Najdete ty, které mají nejvyšší ranky a začnete registrovat odshora. Je to sice nudná práce, ale máte jistotu, že je udělaná dobře. Případně si sežeňte někoho důvěryhodného ze svého okolí, ať vám tu práci podle vašich instrukcí udělá. Nabídky na internetu můžou a nemusí být dobré, bohužel pseudoodborníků, flákačů a amatérů je v tomto oboru dost.
Jak na správný popis: http://www.volneclanky.cz/?p=32190
PR články – reklamní články, které upozorní na váš projekt nebo produkt. Umisťují se na specializované weby určené právě a jen k publikaci podobných článků. Jejich seznam je dostupný na www.seznamkatalogu.cz a dají se tam seřadit podle ranku (což je jakýsi ukazatel kvality, čím vyšší rank, tím lépe). Některé jsou placené (za zveřejnění článku musíte zaplatit), jiné jsou zadarmo, často jim ani nevadí, když stejný článek zveřejníte na více webech.
Mnohem lepšího efektu dosáhnete, když se vám podaří umístit článek do nějakého internetového magazínu nebo webu s velkou návštěvností. Např. když nabízíte kosmetiku a napíšete článek na ženský magazín (dama.cz, zena-in.cz, modernizena.cz), můžete očekávat příliv zákaznic. Asi by bylo naivní čekat, že vám takový článek uveřejní zadarmo.
Výměna odkazů – najdete stránku na příbuzné téma a domluvíte se s jejím majitelem na vzájemné výměně odkazů. Jednoduché a účinné, protože máte podobnou cílovou skupinu.
Žádné komentáře:
Okomentovat