středa 23. listopadu 2011

Facebook a soukromí

Nedávno jsem při brouzdání na facebooku objevila umělecké fotky jedné slečny v prádle. Takových fotek je na facebooku samozřejmě hodně, ale vždycky jsem si myslela, že se takhle prezentují spíš ty méně chytré a méně upjaté dívky, které si s tím nedělají hlavu. Tahle slečna ale byla vzdělaná, měla vysokou školu a asi i nějaké pracovní ambice. Asi jí nedošlo, že když se bude někde zajímat o zaměstnání, může si ji její budoucí šéf najít na internetu a podobné fotografie třeba rozhodnou o tom, že se rozhodne ji nezaměstnat.
Facebook – v zájmu soukromí svých uživatelů – umožňuje nastavit to, aby váš profil byl skrytý a viděli ho jen vaši přátelé. To ale stejně neznamená, že se vaše soukromé fotky nedostanou na veřejnost.  I mezi přáteli můžete mít někoho, kdo si je stáhne, nebo je dokonce někomu pošle emailem. Rozhodně by se mi nelíbila představa, že moje umělecké fotky kolují po internetu k potěšení různých osamělých mužů.
Podobné fotky podle mě prostě na veřejnost nepatří. Pokud to ovšem není cílem, prezentovat se jako sexuálně svobodná bytost. Pak musíte počítat s tím, že pro mnohé lidi to bude vada na kráse a že vás za to možné odsoudí. Sorry, je to tak. Pořád ještě v nás fungují ty stereotypy, kdy žena měla být cudná a stydlivá.  

Žádné komentáře:

Okomentovat