čtvrtek 24. listopadu 2011

Kde publikovat PR články?

Jednoduchá odpověď zní: na PR weby. Jsou ale lepší možnosti a to jsou weby, které mají stejnou cílovou skupinu, jako propagovaná věc. Řekněme, že vytvořím geniální web s horoskopy a chci ho propagovat. Předpokládám, že mi tam budou chodit hlavně ženy. Můžu tedy svůj článek nabídnout do ženských magazínů. I když bude označen jako komerční, stejně se najde dost lidí, které zaujme. Nebude tak jednoduché článek nabídnout, musí být kvalitní a nejspíš si ty weby se slušnou návštěvností nechají za zveřejnění vašeho článku zaplatit, ale když oslovíte tu správnou cílovou skupinu, bývají to dobře investované peníze.

Další možnost jsou už zmíněné PR weby – je jich spousta a asi jich ještě pěkných pár přibyde, zejména takových, které jsou zaměřené na konkrétní téma nebo obor, ale nejsou všechny stejně kvalitní.
Některé nabízejí placený zápis, tzn. že za vložení svého článku zaplatíte. Není to moc, může to být v řádu korun nebo desetikorun, to by se na zvýšené návštěvnosti nebo prodejích mělo vrátit. Takový PR web bude mít kvalitnější obsah, protože za peníze už si každý rozmyslí, než tam dá nějaký úplný blábol.
Dál se PR weby liší podle toho, jestli dovolují duplicitní obsah nebo ne. Duplicitní obsah v tomto případě znamená, že dáte přesně stejný článek na víc webů. V některých případech až na desítky webů. Když máte jeden článek a nacpete ho na několik webů, šetří to čas, získáte hodně zpětných odkazů. Mě osobně se tento způsob moc nelíbí, připadá mi to jako zaplevelování internetu stále stejnými články. Když to bude dělat každý, tak PR weby úplně ztratí svůj význam a nikdo tam nebude chodit (ne že by se na ně dnes lidé nějak hrnuli).

Napadá mě ještě jeden dosti dobrý způsob, jak uplatnit svoje články a to zřídit si svůj vlastní blog nebo web, kam můžete takové články dávat. Řekněme, že jsem znalci (nebo znalkyně) v oboru kosmetiky, šminky vás baví a začnete si na toto téma psát blog. Když budete dobří, najdete si okruh příznivců. PR článek jako informace o nějakém výrobku bude určitě vítán, zvlášť když si dáte pozor na to, abyste neotrávili svoje čtenáře příliš okatou snahou prodat.

Pokud budete hledat weby, které zveřejňují PR články, dobrý přehled najdete na seznamkatalogu.cz.

Žádné komentáře:

Okomentovat