neděle 4. března 2012

Email marketing


Co je email marketing, jak funguje?
Email marketing znamená jakýkoliv způsob kontaktu se stávajícími nebo potenciálními zákazníky prostřednictvím emailu.
Jak začít
Potřebujete dvě věci. Obsah a adresy. Třetí věcí může být nějaký dobrý systém, který vám pomůže jak s evidencí adres, tak s odesíláním emailů. Obyčejný email se k tomu až tolik nehodí, nicméně pro začátek, kdy máte desítky nebo stovky adres (a dostatek času!) se využít dá.
Obsah – to je to, co bude zajímat vaše zákazníky. A to rozhodně nebudou jen slevy. Pokud už ve svém oboru pár měsíců nebo let pracujete, tak máte nejspíš něco nesmírmě důležitého a to jsou znalosti. Ať už prodáváte boty, software nebo koření, máte spoustu informací a zkušeností, které vaši zákazníci nemají, i když by pro ně mohly být užitečné. Když zůstanu u toho koření, jsou to informace o tom, odkud pochází, jak se používá, jaké má zdravotní účinky a třeba i nějaké recepty. Když prodáváte šicí potřeby, můžete nabídnout informace o materiálech, jejich složení, původu, údržbě, způsobu použití. Vaše znalosti, informace, to je to, co můžete nabídnout  svým zákazníkům. Když k tomu pak přihodíte nějaký ten odkaz na svůj eshop, nebude to nikomu vadit.  
Adresy – zdánlivě se dají sehnat snadno, stačí se porozhlédnout po internetu a adresy posbírat po různých stránkách. Má to jen jednu vadu – odporuje to zákonům. Spíš takhle lidi naštvete než že byste získali loajální zákazníky. Právem byste mohli být označeni za spamery.
Jak se vyhnout posílání spamu?
V praxi se to řeší tak, že umístíte na webové stránky formulář, přes který se zájemci můžou zaregistrovat do vašeho mailového seznamu. Určitě je dobré přidat informaci o tom, jak často jim budete posílat informace a i to, že jejich adresa nebude poskytnuta žádnému jinému člověku nebo firmě. Spam je nevyžádané sdělení. Vy potřebujete mít výslovné vyjádření lidí, že souhlasí se zasíláním vašich emailů.
 

Žádné komentáře:

Okomentovat