Co je email marketing, jak funguje?
Email marketing znamená jakýkoliv způsob kontaktu se stávajícími nebo potenciálními zákazníky prostřednictvím emailu.
Jak začít
Potřebujete dvě věci. Obsah a adresy. Třetí věcí může být nějaký dobrý systém, který vám pomůže jak s evidencí adres, tak s odesíláním emailů. Obyčejný email se k tomu až tolik nehodí, nicméně pro začátek, kdy máte desítky nebo stovky adres (a dostatek času!) se využít dá.
Obsah – to je to, co bude zajímat vaše zákazníky. A to rozhodně nebudou jen slevy. Pokud už ve svém oboru pár měsíců nebo let pracujete, tak máte nejspíš něco nesmírmě důležitého a to jsou znalosti. Ať už prodáváte boty, software nebo koření, máte spoustu informací a zkušeností, které vaši zákazníci nemají, i když by pro ně mohly být užitečné. Když zůstanu u toho koření, jsou to informace o tom, odkud pochází, jak se používá, jaké má zdravotní účinky a třeba i nějaké recepty. Když prodáváte šicí potřeby, můžete nabídnout informace o materiálech, jejich složení, původu, údržbě, způsobu použití. Vaše znalosti, informace, to je to, co můžete nabídnout svým zákazníkům. Když k tomu pak přihodíte nějaký ten odkaz na svůj eshop, nebude to nikomu vadit.
Adresy – zdánlivě se dají sehnat snadno, stačí se porozhlédnout po internetu a adresy posbírat po různých stránkách. Má to jen jednu vadu – odporuje to zákonům. Spíš takhle lidi naštvete než že byste získali loajální zákazníky. Právem byste mohli být označeni za spamery.
Jak se vyhnout posílání spamu?
V praxi se to řeší tak, že umístíte na webové stránky formulář, přes který se zájemci můžou zaregistrovat do vašeho mailového seznamu. Určitě je dobré přidat informaci o tom, jak často jim budete posílat informace a i to, že jejich adresa nebude poskytnuta žádnému jinému člověku nebo firmě. Spam je nevyžádané sdělení. Vy potřebujete mít výslovné vyjádření lidí, že souhlasí se zasíláním vašich emailů.
Žádné komentáře:
Okomentovat